SONY DSC

Αν κυκλοφορείς με το μετρό θα έχεις παρατηρήσει το τελευταίο διάστημα την προοδευτικά αυξανόμενη προσπάθεια της εταιρίας σε συνεργασία με τους κρατικούς λειτουργούς να εντοπίσουν «λαθρεπιβάτες».Απλωμένοι λοιπόν γύρω από τις κυλιόμενες σκάλες μπαίνοντας μπροστά σου, κλείνοντάς σου το δρόμο προς την έξοδο, απαιτούν να δούν προσωπικά σου δεδομένα.Αυτό φυσικά δεν συμβαίνει αποκλειστικά και μόνο στη περίπτωση επιβολής προστίμου.Αν είσαι άνεργος πρέπει να επιδείξεις μια βεβαίωση από τον ΟΑΕΔ με ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα(όπως ΑΜΚΑ, διεύθυνση κατοικίας, αριθμό αστυνομικής ταυτότητας κτλ).Επίσης πολλές φορές υπάρχει και η απαίτηση επίδειξης της ίδιας της αστυνομικής σου ταυτότητας με την δικαιολογία της ταυτοπροσωπίας. Η κάρτα απεριορίστων διαδρομών,  περιέχει επίσης προσωπικά δεδομένα που σε αναγκάζουν να τα εκθέσεις στον οποιοδήποτε τύπο, που κρεμώντας ένα καρτελάκι στο λαιμό του αποκτά εξουσίες αστυνομικής αρχής.

Κάτι η άγνοια, κάτι η βαρεμάρα τη στιγμή του ελέγχου,κάτι η βιασύνη, πολλοί από εμάς λειτουργούμε αντανακλαστικά και εκτελούμε μηχανικά τις εντολές του ελεγκτή.Προφανώς και δεν έχει κανένα δικαίωμα να δεί την ταυτότητά σου, προφανώς και δεν έχει κανένα δικαίωμα να σε κρατήσει παρά τη θέλησή σου σε χώρο που επιθυμείς να αποχωρήσεις, προφανώς και δεν μπορεί να ασκήσει κανενός είδους εξουσία πάνω σου.Βεβαίως και μπορείς να χρησιμοποιείς ελεύθερα ένα μέσον που πληρώνεις χρόνια χωρίς τη θέλησή σου με τους έμμεσους φόρους, ένα μέσον που για να δημιουργηθεί λαδώθηκαν δημόσιοι λειτουργοί που επίσης  πληρώνεις. Για να γίνει αυτό το έργο καταστράφηκαν πλατείες,κόπηκαν δέντρα, γειτονιές ολόκληρες γκρεμίστηκαν και ξαναχτίστηκαν από την αρχή με γνώμονα την καπιταλιστική τους ανάπτυξη, έχασαν τον χαρακτήρα τους και πάνω στα συντρίμια τους στρογγυλοκάθησαν πολυεθνικές.Στις τρύπες που ανοίγει ο μετροπόντικας, εργάτες μετανάστες και ντόπιοι δουλεύουν χωρίς να δούν τον ήλιο για 12 και 14 ώρες, δηλητηριάζοντας τα πνευμόνια τους για ένα κομμάτι ψωμί.

Όταν ελήφθη η απόφαση να δημιουργηθεί το μετρό δεν σε ρώτησε κανείς αν εσύ ήθελες να γίνει πάρκινγκ η αλάνα που έπαιζες μπάλα όταν ήσουν παιδί, δεν σε ρώτησε κανείς αν εσύ ήθελες να γκρεμίσουν το θερινό σινεμά της γειτονιάς για να έρθει η πολυεθνική να χτίσει εμπορικό κέντρο.Κανείς δεν σε ρώτησε αν σου αρέσει που η πολυεθνική έκλεισε το μαγαζάκι του πατέρα σου.Δεν σε ρώτησε κανείς αν ήθελες  το βαγόνι που περνά από κάτω σου να τραντάζει τις στιγμές σου.Εγώ λοιπόν γιατί να ζητήσω από τον οποιονδήποτε την άδεια να χρησιμοποιήσω ένα από τα βαγόνια του μετρό;Γιατί να πληρώσω το ούτως η άλλως δυσανάλογο ποσό των 1.40, σε μια εποχή που οι μισθοί και οι συντάξεις είναι στα τάρταρα;Γιατί να συμμετέχω στο συνεχόμενο φαγοπότι εργατοπατέρων και δημοσίων λειτουργών συντηρώντας τους στη θεσούλα τους, πληρώνοντας το αντίτιμο του εισητηρίου;

Ο ελεγκτής φυσικά είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, που εννοείται πως θα πεταχτεί σαν την τρίχα από το ζυμάρι όταν εφαρμοστεί το μέτρο με τις αυτόματες μπάρες.Το συγκεκριμένο φαινόμενο όμως δείχνει την κατάντια της ελληνικής κοινωνίας.Η ροπή αυτού του λαού προς τη ρουφιανιά με πρώτους διαδάξαντες τους δοσίλογους στην κατοχή και άξιους συνεχιστές, τους υποστηρικτές του παπαδόπουλου επί χούντας, είναι δεδομένη και αδιαμφισβήτητη.Στις φοιτητικές παρατάξεις, στα συνδικαλιστικά όργανα, στα πηγαδάκια στον χώρο εργασίας, η ρουφιανιά είναι και θα είναι εκεί για να μας θυμίζει το ντροπιαστικό παρελθόν και το βρώμικο παρόν μας. Περνάει από γενιά σε γενιά δημιουργώντας βιολογικό προηγούμενο, γονιδιακό δεδικασμένο.

Ο «ελεγκτής» είναι ο εαυτούλης, ο παρτάκιας, ο τύπος που θα κάνει τα πάντα για να επιβιώσει, είναι ο γείτονάς σου που έκοψε το δέντρο επειδή τα φύλλα λέρωναν το μπαλκόνι, είναι ο ίδιος που τοποθετεί καρφιά στο μπαλκόνι του για να μην κάθονται τα περιστέρια στα κάγκελα.Ο τύπος που έριξε φόλα στα γατάκια στο απέναντι παρκάκι, ο τύπος που χτύπησε τον ποδηλάτη και δεν σταμάτησε, αυτός ο φελός που επιπλέει και φοράει μπλουζάκι «κράζεις-θαυμάζεις».Οι «ελεγκτές» είναι παντού, είναι ο ταξιτζής, ο περιπτεράς, ο φούρναρης, ο εμπορουπάλληλος….Είναι το χαρακτηριστικό δείγμα του νεοέλληνα, το είδος του ανθρώπου που επιβεβαιώνει πανηγυρικά την θεωρία του Δαρβίνου.

 

 

Advertisements

Τα εισιτήριά σας…παρακαλώ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s