ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΧΑΡΑΚΙΕΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ(Τα τείχη της ντροπής ανα τον κόσμο)

Ζούμε σε έναν κόσμο διαχωριστικών τειχών, φραχτών και αυστηρά επιτηρούμενων συνοριακών γραμμών χιλιάδων χιλιομέτρων. Η ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων, θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και εκ των βασικών -κάποτε- επιχειρημάτων του καπιταλισμού, είναι αυστηρά επιλεκτική και ελεγχόμενη. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από την ακμάζουσα πολιτική ανέγερσης τειχών σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Πολλές κυβερνήσεις προσπαθούν να ελέγξουν την μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων από και προς τα εδάφη τNo-Borders-No-Flags-No-Nations-No-Patriotsους, με την πρακτική της ανέγερσης διαχωριστικών ορίων (τειχών, φρακτών), την δρακόντεια φύλαξη και την ανηλεή καταστολή εναντίον όσων προσπαθούν να περάσουν από τη μία χώρα στην άλλη.

Ο σχεδιασμός και η ανέγερση τειχών αυξάνεται δραματικά τα τελευταία χρόνια, αντίστοιχα με τις οικονομικές ανισότητες στον πλανήτη, εξυπηρετώντας την αύξηση της ξενοφοβίας και τη χρησιμοποίησή της ως βασική αιτία και αφορμή για τη δημιουργία του –τόσο πολύτιμου για τις εξουσίες- φόβου.

Τείχος – ντροπή κατά μεταναστών ορθώνει η Ουγγαρία

Η Ουγγαρία κατασκευάζει έναν φράχτη ύψους τεσσάρων μέτρων κατά μήκος των συνόρων της με τη Σερβία, έκτασης 175 χιλιομέτρων, μία απόφαση που «εξέπληξε και σόκαρε» το Βελιγράδι. Η Βουδαπέστη υποστηρίζει πως 54.000 μετανάστες έχουν φθάσει στη χώρα από τον Ιανουάριο έναντι 2.000 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2012. Τα έργα κατασκευής ξεκίνησαν στις 24 Ιουνίου.Ο Ζόραν Κόβατς, εκπρόσωπος της κυβέρνησης, όταν ρωτήθηκε από το Γαλλικό Πρακτορείο, απέρριψε κάθε σύγκριση με το Τείχος του Βερολίνου. «Οι λανθασμένοι ιστορικοί παραλληλισμοί δεν θα βοηθήσουν την Ευρώπη να απαντήσει σε μία νέα πρόκληση. Δεν έχουμε να κάνουμε σήμερα με ένα διευρωπαϊκό πρόβλημα, όπως κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου», αλλά με «ανθρώπους που φθάνουν από τρίτες χώρες» υπογράμμισε.

Ισραήλ-Παλαιστίνη-Συρία

Το Τείχος της Δυτικής Όχθης, κατά μήκος των συνόρων μεταξύ του κράτους του Ισραήλ και της παλαιστινιακής Δυτικής Όχθης, αποτελεί και το πλέον γνωστό τείχος του πλανήτη τα τελευταία έτη μαζί με τον τείχος στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού.
Με κύριο σκοπό την οικονομική ασφυξία της Δυτικής Όχθης και τον ολοκληρωτικό στρατιωτικό έλεγχο επί των Παλαιστινίων που ζουν σε αυτή, το τείχος ξεσήκωσε τη διεθνή κατακραυγή. Όταν ολοκληρωθεί θα καλύπτει συνολική έκταση 700 χλμ. καθιστώντας τη Δυτική Όχθη μία αποκλεισμένη νησίδα, «ασφαλίζοντας το Ισραήλ από την παλαιστινιακή τρομοκρατία» σύμφωνα με τους υπέρμαχούς του.

Αντίστοιχος αποκλεισμός επιχειρειται και με τον αποκλεισμό της Λωρίδας της Γάζας, μέσω φράκτη που καλύπτει ολόκληρο το μήκος των συνόρων της με το ισραηλινό κράτος, αφήνοντας μόλις πέντε σημεία διάβασης ανοικτά.

Τείχος υπάρχει και στα υψώματα του Γκολάν με τη Συρία, προς το παρόν μήκους 16 χιλιομέτρων.

Όπως και Τείχος της Δυτικής Όχθης, τα τείχη στη Γάζα και το Γκολάν, είναι χτισμένα σε περιοχές αμφισβητούμενες οι οποίες αποτελούν –θεωρητικά βέβαια- σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ του Ισραήλ και των Αράβων γειτόνων του.

Χαρακτηριστικό της «νομιμότητας» των Τειχών αυτών, είναι οι έντονες αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει και εντός του Ισραήλ.

Το «Σινικό Τείχος της Αμερικής»

Ένα επίσης πολύ γνωστό τείχος, είναι ο λεγόμενος «Φράχτης» των Συνόρων Μεξικού – Ηνωμένων Πολιτειών. Πρόκειται βέβαια για ένα τεράστιου μήκους τείχος, χτισμένο στη λογική της «εθνικής ασφάλειας» των γερακιών του Λευκού Οίκου, το οποίο καλύπτει συνολικό μήκος 3.100 χλμ. εκτεινόμενο σε πόλεις, ύπαιθρο, κόβωντας στα δύο μέχρι και παραλίες.

Η λειτουργία και ο κύριος στόχος του τείχους, το οποίο λόγω του μεγέθους του χαρακτηρίστηκε από κάποια ΜΜΕ ως το «Σινικό Τείχος της Αμερικής»φαίνεται να έχει αποτύχει. Η μετακίνηση ανθρώπων από την κεντρική Αμερική στις Η.Π.Α. εκτιμάται ότι δεν έχει μειωθεί λόγω του τείχους, αλλά λόγω της επιδεινούμενης οικονομικής κατάστασης στη χώρα.

Όπως και στην περίπτωση των τειχών του Ισραήλ, το τείχος αυτό ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών, καθώς παραβιάζει μία σειρά ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με βασικότερο αυτό της ελεύθερης ανθρώπινης μετακίνησης.

Το τείχος της Ε.Ε.

Σημαντικές, αλλά όχι τόσο μεγάλες –άγνωστο γιατί- αντιδράσεις, ξεσηκώνει εδώ και χρόνια το ηλεκτροφόρο τείχος στις ισπανικές πόλεις Θέουτα και Μελίγια, επί αφρικανικού εδάφους. Οι δύο πόλεις, κτήσεις της Ε.Ε. επί της Αφρικής και νότιο σύνορό της με το Μαρόκο, αποτελούν «επικίνδυνα» σημεία πιθανών περασμάτων για Αφρικανούς μετανάστες, δεδομένο που η Ε.Ε. προσπαθεί να αποκλείσει μέσω του δρακόντεια φυλασσόμενου τείχους. Το ισπανικό τείχος αποτέλεσε σημαντικό επιχείρημα της ελληνικής κυβέρνησης στις αντιδράσεις που είχε ξεσηκώσει η ανέγερση του ελληνικού τείχους στον Έβρο. H E.E. αποτελεί κατατάλλα έναν ορκισμένο υπέρμαχο της ελεύθερης διακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Μαρόκο-Δυτική Σαχάρα

Σχετικά άγνωστο, παραμένει το τείχος που έχει υψώσει από το 1981 το Μαρόκο εντός της Δυτικής Σαχάρας, περιοχής που αγωνίζεται εδώ και δεκαετίες για την ανεξαρτησία της από το Μαρόκο. Το τείχος, οι εργασίες του οποίου τελείωσαν το 1987, διαχωρίζει τις ελεγχόμενες από το Μαρόκο περιοχές, από τις αντίστοιχες που ελέγχονται από το αυτονομιστικό Μέτωπο Πολισάριο.

Ινδία-Πακιστάν

Η Ινδία έχει χτίσει από το 2004 τείχος μήκους 550 χλμ. στην περιοχή Κασμίρ (διαφιλονικούμενη με το Πακιστάν), το οποίο χωρίζει τις ελεγχόμενες από αυτήν περιοχές του Κασμίρ (Τζαμού Κασμίρ) με τις αντίστοιχες ελεγχόμενες από το Πακιστάν. Το Πακιστάν κατηγορεί την Ινδία ότι θέλει να δημιουργήσει de facto διαχωρισμό της περιοχής, την οποία θεωρεί ότι του ανήκει.

Ταϊλάνδη-Μαλαισία

Στη νοτιοανατολική Ασία, η Ταϊλάνδη χτίζει από το 2007 τείχος στα σύνορά της με την Μαλαισία. Οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας περιπολούν συνεχώς στο τείχος, το μήκος του οποίου είναι μέχρι τώρα 75 χλμ.

Κράτη του Περσικού Κόλπου
Η Σαουδική Αραβία, έχει ήδη χτίσει δύο τεράστια σε έκταση τείχη, ένα στα σύνορα με το Ιράκ, μήκους 900 χλμ. και ένα υπερσύγχρονο νέο στο νότο εντός των εδαφών της Υεμένης και περιοχών διαβίωσης τοπικών κοινοτήτων, το οποίο στοίχισε 700 εκατομμύρια δολάρια, και έχει ως σκοπό τον περιορισμό της μετακίνησης ανθρώπων από την Υεμένη προς τη Σαουδική Αραβία.

Τα πλούσια πετρελαϊκά κράτη του Περσικού ακολουθούν το σαουδαραβικό παράδειγμα. Το Κουβέιτ ενισχύει το μήκους 215 χλμ. τείχος του στα σύνορα με το Ιράκ, ενώ τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα χτίζουν τείχος στα σύνορα με το –φτωχό- Ομάν.

Μποτσουάνα-Ζιμπάμπουε
Η θεωρητικά πλούσια Μποτσουάνα, στον αφρικανικό νότο, ύψωσε ηλεκτροφόρο φράχτη σε καίρια σημεία των συνόρων της με την Ζιμπάμπουε, με πρόσχημα την μη μετάδοση μιας νόσου βοοειδών. Στην πραγματικότητα η Μποτσουάνα δεν θέλει ούτε να σκέφτεται την μετακίνηση ανθρώπων από την Ζιμπάμπουε.

Το τείχος της Κορέας
Η Νότια Κορέα, σε μόνιμη ψυχροπολεμική σχέση με την Βόρεια Κορέα, φέρεται να έχει -υπό πλήρη μυστικότητα και την κάλυψη των δυτικών κυβερνήσεων και ΜΜΕ- ανυψώσει τείχος κοντά στα σύνορα, από το 1979, μήκους περίπου 240 χλμ. Η ύπαρξη ή όχι του τείχους έχει περάσει στη σφαίρα του αστικού μύθου, καθότι η Νότια Κορέα και χώρες-σύμμαχοι της, όπως οι ΗΠΑ, αρνούνται ακόμα και την ύπαρξή του, αναφερόμενες σε μία σειρά οχυρωματικών αμυντικών έργων, αλλά όχι τείχους. Ένα φιλμ του Ολλανδού Πίτερ Τέτερου και φωτογραφίες που διέρρευσαν από τη βορειοκορεατική πλευρά των συνόρων όμως, μάλλον διαψεύδουν τους ισχυρισμούς του Νότου.

Η Τυνησία χτίζει τείχος 160 χιλιομέτρων στα σύνορα με τη Λιβύη

Το τείχος θα έχει μήκος περίπου 160 χιλιομέτρων και θα εκτείνεται από την ακτή έως βαθιά στα σύνορα της Τυνησίας με τη Λιβύη, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Χαμπίμπ Εσίντ. Θα κατασκευαστεί από τον στρατό μέσα στους επόμενους μήνες και θα είναι έτοιμο έως το τέλος του 2015.

Βουλγαρία: Ο φράχτης με την Τουρκία θα είναι όπως το Τείχος του Βερολίνου…

Ο νέος φράχτης, 82 χιλιομέτρων, κατά μήκος των συνόρων με την Τουρκία, θα είναι τέσσερις φορές πιο ακριβός, σε σύγκριση, με αυτόν που είχε γίνει μέχρι τώρα. Δεν θα μοιάζει καθόλου με τον υπάρχοντα και δεν θα είναι δυνατό να υπερπηδηθεί τόσο εύκολα, σημειώνει η βουλγαρική εφημερίδα ‘Σέγκα’

Ο φράχτης που θα ξεκινά από το σημείο του Καπιτάν Αντρέβο και θα φθάνει μέχρι το Λέσοβο, θα είναι υψηλότερος ευρύτερος και καλύτερος επί του εδάφους. Θα στοιχίσει περί τα 90 εκατομμύρια και θα κατασκευασθεί χωρίς δημοπρασία.

Ελλάδα(η ανακοίνωση, όπως δημοσιεύτηκε ,αυτούσια μετά το πέρας των εργασιών από τους συνοριοφύλακες)

Έτοιμος είναι ο φράχτης αποτροπής εισόδου των μη νόμιμων μεταναστών στον Έβρο. «Μετά από συντονισμένες προσπάθειες της εταιρίας μας, «ΔΑΓΡΕΣ Α.Τ.Ε.», αναδόχου του έργου, και της Διευθύνουσας Υπηρεσίας ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός σημαντικού και ιδιαίτερου ως προς την κατασκευή έργου, με εντυπωσιακά αποτελέσματα ανταπόκρισης στους λόγους κατασκευής του» ανέφερε στο «ΑΜΠΕ» ο πρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας, Πέτρος Δαγρές.

Όπως είπε, το έργο συνολικού μήκους 10.365 μέτρων, εκτείνεται σε όλο το μήκος των χερσαίων συνόρων, από το φυλάκιο των Καστανέων έως τον ποταμό Έβρο, ενώ το ύψος του εμποδίου είναι 4 μέτρα και θεωρείται ανυπέρβλητο χωρίς μηχανικά μέσα.
Σύμφωνα με τον κ. Δαγρέ, για την κατασκευή του φράχτη ενσωματώθηκαν περίπου 6.000 κυβικά μέτρα σκυρόδεμα, 800 τόνοι χάλυβα, 20.700 μέτρα συρματοπλέγματος, 140.000 μέτρα κονσερτίνας και 210.000 μέτρα σύρματος (ούγια).
Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας, η καθυστέρηση εκτέλεσης του έργου – που η σύμβασή του υπογράφηκε στις 19 Ιανουαρίου – οφείλεται στις δυσχερείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν στην περιοχή κατά τους χειμερινούς μήνες, αλλά και στην οριστικοποίηση της χάραξης, που τελικά ολοκληρώθηκε στις 3 Μαΐου. Μέχρι τη στιγμή εκείνη δεν μπορούσαν να εκτελεστούν εργασίες, καθώς απαιτείτο να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις στο δίκτυο οπτικών ινών, η κατασκευή του οποίου είχε προηγηθεί.
Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 5.500.000 ευρώ, άρχισε να εκτελείται στις 5 Μαΐου, κόστισε 3.160.000 Euro, όσο η αρχική σύμβαση, χωρίς καμία υπέρβαση και ολοκληρώθηκε στις 15 Δεκεμβρίου, ανέφερε ο κ. Δαγρές.
Ο ίδιος εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς όσους συμμετείχαν στην κατασκευή του φράχτη, προκειμένου να γίνει εμπρόθεσμα και σύμφωνα με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές, ενώ συνεχάρη και ευχαρίστησε το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και την Διεύθυνση Τεχνικών του, τόσο γιατην άμεση επίλυση κατασκευαστικών θεμάτων που καθημερινά προέκυπταν – λόγω της ιδιαιτερότητας του έργου – όσο για την ομαλή χρηματοδότηση των εργασιών.ΠΗΓΗ-ΠΟ.ΣΥ.ΦΥ
Αν και το τείχος του Βερολίνου έπεσε το 1989 η πολιτισμένη και δημοκρατική Ευρώπη βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας με τα περισσότερα τείχη και φράκτες.
Όλα τα τείχη είναι καταδικασμένα κάποια να στιγμή να πέσουν, ενώ αυτοί που τα κατασκευάζουν αισθάνονται όλο και λιγότερο ασφαλείς, κλειστοφοβικοί, εξαντλούνται οικονομικά και βλέπουν τις ίδιες τους τις ελευθερίες να περιορίζονται.Όσο υπάρχουν στον κόσμο τεράστιες οικονομικές ανισότητες, πόλεμοι, συγκρούσεις, καταπίεση και εξαθλίωση, τα κύματα των απελπισμένων ανθρώπων θα προσπαθούν πάντα να βρουν ένα “ασφαλές καταφύγιο” για να ξαναστήσουν τις ζωές τους.
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s