Το τίμημα του να είσαι ευαίσθητος,σκεπτόμενος και αληθινός….

Αν γεννηθείς ευαίσθητος,σκεπτόμενος και αληθινός ,τότε έχεις να αντιμετώπισεις άλυτα προβλήματα καθ όλη τη διάρκεια της ζωής σου.Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από τις διώξεις που έχουν υποστεί πολλοί τέτοιοι διάσημοι,αξιόλογοι άνθρωποι από τον κStreet-Art-by-Pejac-in-Paris-France-1οινωνικό τους περίγυρο και από τους θρησκευτικούς άρχοντες της κάθε εποχής τα τελευταία 500 χρόνια….Έτος 1516. Η παλιά φεουδαρχική Αγγλία , το νησί των βαρώνων, των θαλασσοπόρων και των φτωχών γεωργών. Στον θρόνο ο βασιλιάς Ερρίκος ο 8ος ο οποίος θανάτωσε όλες τις γυναίκες του. Το κράτος στα χέρια της δεσποτικής αριστοκρατίας, η πνευματική ζωή στα χέρια των επισκόπων και των μοναχών. Οι άνθρωποι εργάζονται για τους Κυρίους, βασανίζονται και πιστεύουν πως μπορούν να βρουν την ευτυχία μόνο στη μετά θάνατο ζωή.Σχεδόν κανένας δεν σκέφτεται πώς μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν αλλιώς.Αυτή την εποχή ξαφνικά εμφανίζεται το βιβλίο με τον μακρύ τίτλο «Χρυσό βιβλίο, τόσο ωφέλιμο, όσοι και διασκεδαστικό για την καλύτερη διοίκηση του κράτους και για το νέο νησί Ουτοπία». Ο δημιουργός δεν είναι ούτε ποιητής ούτε συγγραφέας, αλλά αυλικός, με το όνομα Τόμας Μουρ.Στο βιβλίο παρουσιάζει κάποια χώρα-θαύμα όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι. Οι κάτοικοι της Ουτοπίας δουλεύουν 6 ώρες την ημέρα, δεν ξέρουν τι θα πει φτώχεια, μοιράζουν τα αγαθά σύμφωνα με τις ανάγκες τους και διοικούν οι ίδιοι. Στον ελεύθερο τους χρόνο ασχολούνται με τις επιστήμες και την τέχνη. Ιδιωτική ιδιοκτησία δεν υπάρχει, η μόρφωση είναι προσιτή σε όλους κανένας δεν εκμεταλλεύεται και δεν καταπιέζει τον άλλο. 500 χρόνια από την εποχή μας η μεγαλοφυΐα του άγγλου ονειροπόλου προβλέπει την κομμουνιστική κοινωνία.Ο ρομαντικός και ευαίσθητος στοχαστής Τόμας Μούρ χαρακτηρίστηκε καταραμένος και αποκεφαλίστηκε από τον βασιλιά Ερρίκο.Η κοινωνία φυσικά σιωπά…Έτος 1632,ο φλωρεντιανός φυσιοδίφης Γαλιλαίος, ο οποίος ανακάλυψε νέους νόμους κίνησης των σωμάτων και εφηύρε το μικροσκόπιο το 1632, εκδίδει το έργο του «Διάλογος για τα δύο βασικότερα συστήματα του κόσμου του Πτολεμαίου και του Κοπέρνικου», οι σύγχρονοι του ακόμη δεν καταλαβαίνουν ότι το βιβλίο του Γαλιλαίου έχει πιο μεγάλη σημασία απ’ όλα τα άλλα γεγονότα που γίνονται στον κόσμο.Ο πρωτοπόρος νεωτεριστής σκεπτόμενος Γαλιλαίος χαρακτηρίζεται επικίνδυνος και η Ιερά Εξέταση τον συλλαμβάνει  και τον διατάσσει να πέσει στα γόνατα του, να αρνηθεί την αίρεση του, τότε ο επιστήμονας αναγκάζεται να υπακούσει. Ο συσχετισμός των δυνάμεων στη γη συνεχίζει να αφορίζει το καινούργιο,το διαφορετικό…. Έτος 1662. Στο κελάρι του σπιτιού του σε μια από τις πιο φτωχές συνοικίες του ΄Άμστερνταμ κάθεται ένας ήσυχος εξουθενωμένος άνθρωπος γυαλίζοντας τις οπτικές διόπτρες. Έξω από το παράθυρο μαίνεται το πλήθος, κραυγάζοντας κατάρες. Μια πέτρα σπάζει το παράθυρό. Ο άνθρωπος σηκώνεται, πηγαινοέρχεται στο δωμάτιο και χωρίς να σκέφτεται τι γίνεται έξω γράφει:
«-η φύση- αιτία της ιδίας». Λόγια τα οποία θα γίνουν η βάση της υλιστικής σκέψης.Είναι ο Σπινόζα, φτωχός φιλόσοφος, καταραμένος από την εβραϊκή κοινότητα του Άμστερνταμ για αθεϊσμό. Κερδίζοντας μερικά γρόσια την ημέρα για τη διατροφή του, γράφει την πραγματεία «Ηθική» στην οποία υποστηρίζεται ότι στον κόσμο δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορούμε να το κατανοήσουμε και ότι στον άνθρωπο όλα είναι προσιτά αφού το λογικό του συνέχεια τελειοποιείται. Μετά από 200 χρόνια ο Μαρξ και ο ΄Εγκελς θα βασισθούν πάνω σε μερικές θέσεις του Σπινόζα. Οι σκέψεις του φτωχού φιλόσοφου θεμελιώθηκαν πάνω σε γεωμετρική σειρά, σαν να σκέφτεται ή να γράφει μια αφηρημένη μαθηματική μονάδα, τα συμπεράσματα του όμως είναι βαθιά και ανθρώπινα, ο Σπινόζα υποστηρίζει το δίκαιο και το δημοκρατικό σύστημα…Έτος 1859 Η μελέτη του Ντάρβιν «Η Γένεση των ειδών», η οποία εξηγεί με ποιο τρόπο ο άνθρωπος προήλθε από την εξέλιξη των ζωντανών οργανισμών, βάζει την αρχή της σημερινής βιολογίας.Το ιδεολογικό κριτήριο της αστικής κοινωνίας δοκιμάζεται ακόμα μια φορά. Ακόμα και τον επόμενο αιώνα στην Αμερική μα και σε όλο τον κόσμο, θα δικάζουν ανθρώπους που υποστηρίζουν τις απόψεις του Ντάρβιν,Στην ελλάδα ακόμα και σήμερα οι παππάδες και όλος ο θρησκόληπτος συρφετός συνεχίζουν να στηλιτεύουν το έργο του και να τον αφορίζουν.  Αλλά ο ίδιος ο Ντάρβιν, ο οποίος  ανατρέπει τον δημιουργό του Αδάμ και της Εύας, μένει μόνο ένας μετριοπαθής φιλελεύθερος άγγλος…. Έτος 1916. Η Ευρώπη καίγεται στις φλόγες του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου. Σκοτώνονται εκατομμύρια άνθρωποι. Φαίνεται πως η ανθρωπότητα πήρε το δρόμο της αυτοκαταστροφής και πως οι προσπάθειες των μεγαλοφυϊών διανοητών θα μείνουν άκαρπες.
Σ’ αυτές τις συνθήκες βγαίνει το βιβλίο «Οι βάσεις της γενικής θεωρίας της σχετικότητας» το οποίο γράφτηκε από τον Αλμπερτ Αϊνστάϊν και είναι η συμπλήρωση της έρευνας του για την ειδική θεωρία της σχετικότητας.
Αυτό το έργο θα ανοίξει τον δρόμο για την μεγάλη επιστημονικοτεχνική επανάσταση του 20ου αιώνα.
Ο Αϊνστάιν δημιουργεί νέα θεωρία του χώρου, του χρόνου και της βαρύτητας, επεξεργάζεται τη θεωρία των κβάντα του φωτός, γίνεται προάγγελος της ατομικής και κοσμικής εποχής. Με το έργο του ο μεγάλος αυτός επιστήμονας βοηθά τους ανθρώπους να βρουν νέες πηγές ενέργειας και νέους τρόπους αλλαγής της τεχνολογίας στην παραγωγή.Τον θεώρησαν υπεύθυνο για την ατομική βόμβα και η εκκλησία  τον πολέμησε κατηγορώντας τον για κατώτερη ηθική.Ο Νίκος Καζαντζάκης γεννήθηκε το 1883 και πέθανε το 1957…<<Δεν υπάρχει άλλος Νεοέλληνας συγγραφέας που να έχει τόσο πολύ υβρισθεί, προπηλακισθεί, διαβληθεί, συκοφαντηθεί, για διάφορα ζητήματα, όπως ο Νίκος Καζαντζάκης. Ουδένα αυτός ο άνθρωπος έβλαψε. Και, όμως, κατά περιόδους όλοι απάνω του επέπεσαν.Για την ακέραιη παρουσία του καταπολεμήθηκε και από την Πολιτεία και από την Εκκλησία.>>Ο ίδιος ο Καζαντζάκης, απαντώντας στις απειλές της εκκλησίας για τον αφορισμό  του, έγραψε σε επιστολή του:<<Μου δώσατε μια κατάρα, Άγιοι Πατέρες, σας δίνω μια ευχή: Σας εύχομαι να ‘ναι η συνείδησή σας τόσο καθαρή όσο η δική μου και να ‘στε τόσο ηθικοί και θρήσκοι όσο είμαι εγώ.>>

Έτος 2016…Εννοείται βέβαια πως δεν είναι απαραίτητο να είσαι ιδιοφυής και διάσημος επιστήμονας ή συγγραφέας για να υποστείς τη ψυχολογική βία των εκ γενετής σκατόψυχων.Αρκεί να έχεις κάποιο από τα <<καταραμένα>> χαρακτηριστικά,αρκεί να είσαι ευαίσθητος,σκεπτόμενος ή αληθινός..Το άσχημο βέβαια είναι πως αυτά πάνε μαζί οπότε το πιθανότερο είναι να ισχύουν και τα 3..Αυτά λοιπόν τα χαρακτηριστικά σέρνουν μαζί και άλλα <<κουσούρια>>.Η πίστη στον διπλανό και η θέληση  του ευαίσθητου να δώσει, από την πλειοψηφία εκλαμβάνεται ως αδυναμία και μερικές φορές μάλιστα ως παράλογη συμπεριφορά με αποτέλεσμα ο <<καταραμένος>> φίλος μας να αντιμετωπίζεται ως παράξενος και πολλές φορές μάλιστα ως ένα περίεργο φρικιό.Εκτός από τον εκ γενετής σκατόψυχο είναι και αυτός που έχει εκπαιδευτεί από μικρή ηλικία,ξεκινώντας από την οικογένεια του και συνεχίζοντας στο σχολείο,στη σχολή,στη δουλεία να φοράει το ανάλογο προσωπείο στην κατάλληλη περίσταση.Αυτή η φάρα είναι και η πιο επικίνδυνη.Έιναι συνήθως ο ηθικός αυτουργός της ψυχολογικής βίας που ασκείται στον ευαίσθητο.Ο εκ γενετής σκατόψυχος είναι τις περισσότερες φορές ο εκτελεστής αφού ο μισανθρωπισμός του δεν είναι επίκτητος μα έμφυτος,άρα και η ροπή του προς τη κακία αντανακλαστική.Ο ηθικός αυτουργός λοιπόν του ανθρωποφάγου μισανθρωπισμού που κυριαρχεί στη κοινωνία μας δεν έχει απλά από βίτσιο την ανάγκη να βλάψει,πάντα ή σχεδόν πάντα έχει έναν αυτοσκοπό..την επιβίωσή του και την ανέλιξη του σε υψηλά κλιμάκια της κοινωνικού ιστού πατώντας μετά χαράς στα πτώματα των αθώων ρομαντικών <<ροκάδων>> της κάθε εποχής,αλλά και στα πτώματα των εκτελεστικών οργάνων(εκ γενετής σκατόψυχοι) που λίγο πριν  τους χρησιμοποίησαν για να τους  ανοίξουν τον δρόμο.Η καθημερινότητα του ευαίσθητου σκεπτόμενου ανθρώπου είναι γεμάτη από ενοχές για τα πιο αστεία πράγματα,γεμάτη από απογοητεύσεις και από αέναες διαδρομές αναζήτησης της αλήθειας.Είναι μια καθημερινότητα με επαναλαμβανόμενη άρνηση για αυτό που πάντα βλέπει στον απέναντί του μα αρνείται να το παραδεχτεί,αυτός ο τύπος παραμένει παιδί,αντιστέκεται στο διαχρονικό μότο ,<<ο θάνατος σου η ζωή μου>>,έχει δεκάδες μεταπτώσεις στη ψυχολογία του καθημερινά αφού αναλύει στο κεφάλι του το κάθε τι που συμβαίνει γύρω του,επηρεάζεται από το περιβάλλον του,αλληλεπιδρά,δεν είναι παθητικός δέκτης,ενεργεί…Όλο αυτό το χαοτικό συνοθύλευμα  λειτουργεί ως ανεμοστρόβιλος μέσα στο κεφάλι του, σηκώνει τα πάντα  στον αέρα χτυπώντας τα με ορμή μεταξύ τους και τα διαλύει με αποτέλεσμα να δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο σκέψης δίχως αρχή και τέλος.Ο άλλος, ο επαγγελματίας άνθρωπος,έχει δεκάδες πρόσωπα,δεν αναλώνεται σε άσκοπες,όπως θα τον ακούσεις να λέει,σκέψεις.Έχει έναν απόλυτο στόχο,να ζήσει όσο καλύτερα γίνεται συνήθως εις βάρος των άλλων..Είναι αυτός που θα ακούσεις να λέει..<<έλα μωρέ και τί σε νοιάζει εσένα;Μην ασχολείσαι>>.Είναι αυτός που θα πεί στον επαίτη να πάει να δουλέψει,ο μαγαζάτορας που θα διαμαρτυρηθεί στις μεσημεριανές εκπομπές για τους μετανάστες που του χαλάνε τη μόστρα,αυτός που θα κοιτάξει απαξιωτικά τον τοξικομανή,ο πελάτης της Κυριακής,ο τύπος που αραχτός με ύφος χιλίων καρδιναλίων θα σου πεί..<<και εσύ τώρα νομίζεις πως θα αλλάξεις τον κόσμο..;>>.Είναι ο δήμαρχος,ο βουλευτής,ο πρωθυπουργός…

Είναι πολλοί από το στρατόπεδο των <<καταραμένων>> που πέθαναν φτωχοί,ο Τέσλα,ο Βαν Γκόγκ,ο Καζαντζάκης,ο Βολταίρος,ο Μότσαρτ,ο Προυντόν,ο Γκόγκολ,ο Γκαλεάνο,ο Ντοστογιέφσκι…Ο τελευταίος στο <<Υπόγειο>>,γράφει «Στὸ μίσος μου γιὰ τοὺς ἀνθρώπους τῆς γῆς μας ὑπάρχει πάντοτε μία νοσταλγικὴ ἀγωνία: γιατί νὰ μὴν μπορῶ νὰ τοὺς μισῶ χωρὶς νὰ τοὺς ἀγαπῶ;… Καὶ στὴν ἀγάπη μου γι’ αὐτοὺς μέσα ἦταν μία νοσταλγικὴ θλίψη: γιατί νὰ μὴν μπορῶ νὰ τοὺς ἀγαπῶ χωρὶς νὰ τοὺς μισῶ;».

Άραγε εσύ σε ποιό στρατόπεδο είσαι…;                                                                                                                                                                                                                                       Ja.Br.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s